Growth hacking leren?


MLogica organiseerde voor en in samenwerking met de NUV Academy in 2016 de volgende kennis- en inspiratie bijeenkomsten:

  • Growth Hacking. Growth hackers worden de nieuwe marketingmanagers genoemd. Zij werken op het snijvlak van productontwikkeling, interactieontwerp en marketing. De growth hacker houdt zich bezig met een hele snelle groei van klanten en omzet. Voor acquisitie, activatie, retentie, referentie en inkomsten test en benut hij/zij de beste en goedkoopste (media)kanalen.
  • Effectieve storytelling. Geen enkel bedrijf of organisatie kan in het digitale tijdperk bestaan zonder contentstrategie. Contentmarketing wordt door media en merken volop ingezet om klanten te boeien, te houden en/of te bewegen tot de aanschaf van producten en diensten. Storytelling speelt een cruciale rol in de realisatie van succesvolle contentmarketing en in customer engagement. In deze bijeenkomst aandacht voor de impact en succesfactoren van effectieve storytelling.
  • Van klantinzicht en klantreis naar concept, marktonderzoek 3.0. In een wereld waar technisch bijna alles mogelijk is, kan ieder product gemaakt worden en iedere dienst uitgevoerd. Slechts 1 vraag is belangrijk: WAAROM? Waarom heeft uw doelgroep hier behoefte aan? Waarom zou uw klant voor uw product of dienst (moeten) kiezen? Neem uw eindgebruiker, uw klant als uitgangspunt. Hoe identificeert u behoeftes en wensen en hoe sluit uw product of dienst daar naadloos op? Leer wat goede interview- en onderzoekstechnieken zijn en hoe u zelf goedkoop maar effectief marktonderzoek doet.
  • Lean start-up: Het geheim van de succesvolle start-up. Ze schieten als paddenstoelen uit de grond: start-ups die van plan zijn de wereld te veroveren. Ze zetten soms een hele sector op zijn kop. Wat is het geheim van start-ups? En welke corporates slagen erin een adequate strategie in antwoord op deze start-ups te ontwikkelen? De nieuwe toetreders werken veelal volgens de Lean Start-up methodiek (build – measure – learn). Wat kunnen bestaande bedrijven met deze innovatiemethode? Wat kunt u leren van start-ups? Waarin zijn start-ups meer en minder succesvol? Leer van inspirerende (internationale) praktijkcases van en met vakgenoten. U krijgt tools aangereikt om de Lean Start-up methode in uw praktijk te kunnen toepassen.
  • Kennis- en talentmanagement in het uitgeefbedrijf: De lerende organisatie. We werken in een steeds flexibeler wordende arbeidsmarkt waarin kennis snel achterhaald is. Uitgeeforganisaties, medewerkers en freelancers zullen ‘een leven lang moeten blijven leren’. Centraal staat de vraag hoe je continue ontwikkeling en het lerend vermogen van mens en organisatie optimaal kan faciliteren en borgen. Welke hulpmiddelen zijn er om leerdoelen te bereiken en hoe implementeer je die? Interactie is de rode draad tijdens deze summer course.